Hrdinka Hunger Games Katniss Everdeen: Nejlepší ženská protagonistka vůbec?

29.10.2010 11:16

Jednou za čas přijde kniha, která mi připomíná, proč jsem se tak zamilovala do čtení. Transportuje mě na jiné místo a čas, nutí mě změnit či zrušit všechny moje plány, dokud ji nepřečtu a jsem nesmírně vděčná všem těm kreativním lidem na světě, kteří vložili svá brilantní slova na stránky. Ale i přesto, ačkoliv čtu opravdu hodně, je jen hrstka z nich zcela strhující. "Harry Potter", "Game of Thrones," "Nástroje smrti", abych jmenovala alespoň některé, a teď, " Hunger Games“.

 

Katniss Everdeen

 

Vím, že to sem píšu celkem pozdě, ale minulý víkend jsem se tím stala totálně posedlá. Nezáleží na tom, že samotný příběh Suzanne Collinsové je naprosto okouzlující, prudký a srdcervoucí najednou, ale naše hrdinka Katniss Everdeenová JE dost možná nejlepší ženskou protagonistkou vůbec. 

Na rozdíl od všech předních populárních dívek, je to mladá žena s OPRAVDOVÝMI problémy. V první řadě je přežití. Ve světě Katniss není žádné místo pro peníze, drby, přátelé, a ani slovo o přetrvávajícím pocitu dospívajících, úzkosti. Její život je zaměřen jen na jednu jedinou věc: udržet své milované naživu. Je to tak zatraceně osvěžující! 

Dalším důvodem, proč je tato "dívka v ohni", pro mě tak úžasná je, že ačkoliv si to neuvědomuje, má mnoho vlastností, které u žen obdivuji nejvíc: sílu, odolnost, inteligenci, nezávislost, sebeuvědomění. Ještě důležitější je, že NENÍ dokonalá. Vůbec. Bojuje s ohromující odpovědností, těžko odhadnete její reakce a defenzivně odstrkuje všechny své emoce. Když do jejího života vstoupí mladí muži je Katnissin počáteční odpor a objevování sebe sama v tomto ohledu nádherně dokonalé a dojemné, až srdceryvné. Katniss je reálná a otevřená. Zůstala se mnou ještě dlouho poté, co jsem dočetla poslední slova jejího příběhu. 

Ve prospěch žen, kteří dokáží ocenit silné, úctyhodné a vzoru hodné ženské postavy, děkuji Suzanne Collinsové za skvělou práci!

 

Taky se domníváte, že je Katniss jednou z nejlepších ženských postav všech dob?

Source

 

Zpět

Diskusní téma: Hrdinka Hunger Games Katniss Everdeen: Nejlepší ženská protagonistka vůbec?

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Vyhledávání

But there are much worse games to play.